tarmal, Uncategorized

Gdy reklama śmieszy

Niektóre reklamy nas rozczulają, wzruszają, inne denerwują i wręcz wkurzają albo są irytujące. Ale są także reklamy wykorzystujące dowcip i humor. Może to być przedstawienie śmiesznej sytuacji albo gra słowna, która wykorzystuje komizm w naprawdę świetny sposób. Taka reklama przyciąga naszą uwagę i sprawia, że po kilku minutach śmiechu chcemy zobaczyć więcej. Czasami dochodzi wręcz do tego, że polujemy na tę reklamę w telewizji, bo chcemy to zobaczyć raz jeszcze. Ci, którzy wymyślili to, że reklama ma być śmieszna i dowcipna, byli geniuszami, bo właśnie takie chwyty najbardziej przyciągają potencjalnych klientów. Ale trafić w poczucie humoru ludzi jest niezwykle trudno. Na pewno nie uda nam się zadowolić wszystkich, dlatego trzeba się zdecydować, do jakiej konkretnej grupy ludzi chcemy trafić. Tu także istnieje niebezpieczeństwo. Być może nie zrozumieją żartu, który wymyśliliśmy albo odbiorą go w całkiem inny sposób.

Wielu z nas błędnie uważa, że reklamy są krótkie dlatego że czas antenowy jest bardzo drogi. W rzeczywistości jest nieco inaczej. Reklamy są krótkie, ponieważ czas dostosowany jest to ludzkich możliwości percepcyjnych. Okazuje się, że nie jesteśmy w stanie się długo skupić na reklamie, więc musi ona trwać tak krótko. Nawet, gdy reklama jest tak krótka, i tak nie skupiamy się na całości tego, co widzimy czy słyszymy. Okazuje się, że wiemy tylko to, co usłyszeliśmy na początku i na końcu reklamy. Dlatego na koniec powtarza się nazwa danego produktu, żeby lepiej wbiła nam się w pamięć. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapamiętać nazwę. Możemy to sprawdzić, oglądając pasmo reklam. Zobaczymy, że faktycznie na samym końcu pojawia się nazwa. Poza tym krótkie reklamy są bardziej dynamiczne, co także działa na ich korzyść. Nie jest to więc sprawa drogiego czasu antenowego ale umiejętne wykorzystanie wiedzy psychologicznej. Dlatego musimy uważać, bo reklamy mogą mieć wielki wpływ na naszą psychikę.

Related Post

Roztocza, nasi codzienni kompani- czy jesteśmy na ... Wielu z nas, nie myśli o tym, jak często mamy styczność z pajęczakami o zawrotnej nazwie roztocza. Otaczające nas roztocza, roztaczają swoją aurą, w każdym zakamarku naszego lądu. Wielu z nas, nie zdaje sobie sprawy, jak one wyglądają oraz jaki wpływ...
Darmowa szybka pożyczka na dowód Dla zadłużonych, wobec zamkniętej drogi do banków, uzyskanie finansowania z firm pozabankowych jest zwykle jedyną opcją sięgnięcia po pożyczkę. Niestabilna sytuacja na rynku gospodarczym i w szczególności rynku pracy powoduje, że rośnie liczebność os...
Pożyczki online w 15 minut bez opłat Czasami nasze domowe budżety nie wytrzymują ogromu codziennych wydatków i nasze portfele są wydrenowane już jakiś czas przed otrzymaniem kolejnej wypłaty, która także przecież nierzadko lubi się opóźniać. Na szczęście jest rozwiązanie takich kłopotów...
Ferrari Charakterystycznym kolorem Ferrari jest żółty, chociaż miłośnicy tej marki wolą czerwony, tzw. rosso corsa.W 1947 roku powstała słynna firma Ferrari, a jej założycielem był Enzo Ferrari, który już w 1929 roku rozpoczął prace nad pojazdami wyścigowymi...
Geny i rośliny Tym sposobem rośliny uprawne coraz bardziej różniły się od dziko rosnących i coraz rzadziej były z nimi krzyżowane. Współczesna kukurydza tak bardzo odbiega wyglądem od swego przodka teosinte, że do niedawna jej prawdziwe pochodzenie powszechnie kwes...
Dzieci i reklama Wielu ludzi ulega reklamom, wszyscy jesteśmy na to narażeni w takim samym stopniu, bo każdy z nas niemal cały czas styka się z różnego rodzaju reklamami. I chociaż dorośli zachowują się nieraz naiwnie i dają się nabrać, to najgorsza sytuacja jest z d...