tarmal, Uncategorized

Formy reklamy

Firma, które nie ma serwisu internetowego nie ma dużych szans na sukces. Owszem, są takie branże, które stron w sieci nie potrzebują, ale takich działalności jest niewiele. Generalnie każde przedsięwzięcie wymaga wymaga wizytówki, reklamy i informacji. Serwisy internetowa nadają się do tego idealnie.Co daje nam internet? Sieć to magia. Dla wielu firm również ogromny rynek zbytu. Nawet najmniejsza firma zaczynająca działać globalnie może pozyskiwać dużych kontrahentów, co ciekawe – bez musu codziennych spotkań i codziennego wydzwaniania po potencjalnych klientach. Aby jednak działać globalnie i pozyskiwać klientów z odległych części Polski musimy zadbać o to, by nasz serwis internetowy był widoczny w wyszukiwarkach. Chodzi tu o tak zwane pozycjonowanie. Jeśli bowiem nasza strona znajdzie się w TOP 10, czyli na pierwszej stronie wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach, to natychmiast zyskujemy klientów i rozpoznawalność wśród firm w branży. Pozycjonowanie to najlepsza forma internetowej reklamy.

W momencie, gdy powstał na świecie pierwszy supermarket, osoby zajmujące się reklamą i marketingiem, wpadły na pomysł reklamowania swoich produktów w sposób jak najbardziej osobisty, czyli poprzez rozmowę. Stąd też powstała idea akcji promocyjnych na terenach super i hipermarketów, Polega to na tym, że rozstawia się specjalny stand i stawia przy nim hostessę, która ma za zadanie reklamować określony produkt. Każdy chyba się spotkał z chociaż jedną taką akcją i może sobie na tej podstawie wyrobić zdanie na temat takiej formy reklamy. Hostessy, aby jak najlepiej zareklamować daną rzecz, często udostępniają klientom próbki tych produktów, a nawet czasem aby przyciągnąć uwagę osób kupujących w sklepie, przebrane są w ciekawe kostiumy. Aby taka akcja mogła być skuteczna, hostessa powinna zostać uprzednio odpowiednie przeszkolona w zakresie produktu, aby móc odpowiedzieć zainteresowanym klientom na ewentualne pytania i najlepiej, żeby miała d dyspozycji ulotki reklamowe, które może przy okazji takiej rozmowy klientowi wręczyć.

Na pewno warto reklamować swoje produkty. Jest to niezbędne zwłaszcza na początku, gdy wchodzimy na rynek i nikt nas jeszcze nie zna. Żeby zwrócić na siebie uwagę, trzeba się zareklamować. Ale reklama nie może być przeciętna, bo wtedy nie wywoła żadnego efektu. Trzeba czymś zaskoczyć, zszokować tych, którzy będą na nią patrzeć, wszystko po to, żeby reklama wbiła się w pamięć odbiorcy. Specjaliści od marketingu okazują się bardzo pomocni. Znają wszystkie psychologiczne chwyty, które można zastosować. Wiedzą w które miejsca patrzy odbiorca, w jakie rejony kieruje swój wzrok i właśnie tak umieszczają logo firmy. Nieważne jest bowiem, co tak naprawdę znajduje się na reklamie w prasie, ważne, żeby potencjalny klient zapamiętał nazwę. Reklama w codziennej prasie jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla nowych firm. Warto także reklamować się w czasopismach branżowych, jeśli takie istnieją. Wtedy mamy większe szanse na przyciągnięcie klientów.